Komosa ryżowa (Quinoa)

Komosa ryżowa, inaczej nazywana  ryżem peruwiańskim, jest rośliną z rodziny komosowatych. Jest wysoka, osiąga nawet 1,5 metra wysokości. Kwiaty komosy są różowe, a liście grube i mięsiste.  Już od wieków znane były jej korzystne właściwości odżywcze i zdrowotne, a sama dawno temu  komosa używana była jako podstawa wszystkich posiłków.

  • Dodaj recenzję:
  • Producent: Datan SP ZOO
  • Dostępność: Jest Jest
  • Czas realizacji: 2 dni
    Cena
  • szt.
  • 9,99 zł
Produkt został zamówiony 367 razy.

Termin przydatności : Nasze produkty są bardzo świeże, zatem ich terminy przydatności są bardzo długie.

Kraj pochodzenia: Indie

Sposób przechowywania: przechowywać w suchym i chłodnym miejscu.

Opakowanie typu Doypack  z zamknięciem strunowym, wielokrotnego użytku. Dzięki możliwości zamykania woreczka po każdym użyciu,  produkt zachowuje bardzo długo świeżość.

Komosa ryżowa, inaczej nazywana  ryżem peruwiańskim, jest rośliną z rodziny komosowatych. Jest wysoka, osiąga nawet 1,5 metra wysokości. Kwiaty komosy są różowe, a liście grube i mięsiste.  Już od wieków znane były jej korzystne właściwości odżywcze i zdrowotne, a sama dawno temu  komosa używana była jako podstawa wszystkich posiłków.

Pochodzenie

Roślina ta  dostosowuje się do warunków klimatycznych - można ją spotkać nawet na wysokości ok. 4000 m n.p.m., a wytrzymuje w temperaturze od -4 do 35 stopni Celsjusza. Roślina pochodzi z Ameryki Południowej, gdzie uprawiana była już za czasów Inków. W tamtych czasach  można było ją spotkać również  na terenie dzisiejszego Peru, Chile i Boliwii.

Budowa masy mięśniowej

Szczególnie zaleca się stosowanie w swojej diecie komosy ryżowej osobą które w swoim codziennym życiu mają dużo wysiłku fizycznego oraz chcą zdrowo i prawidłowo zbudować masę mięśniową. Dzięki dużej ilości białka nawet jej niewielka ilość wpłynie na to, że dostarczy ona energii oraz wspomoże budowę mięśni. Ponadto quinoa może być alternatywą dla białka pochodzenia zwierzęcego i znaleźć się w diecie wegetarian.

Dla cukrzyków

Ryż peruwiański zalecany jest również do stosowania cukrzykom, oraz osobą z nadwagą, które chcą lepiej kontrolować wagę swojego ciała lub zrzucić zbędne kilogramy.  Quinoa posiada niski indeks glikemiczny, dzięki czemu  po jej spożyciu przez długi czas odczuwamy nasycenie.

Dobra dla serca

Ziarna komosy ryżowej są bogate w tłuszcze nienasycone, głównie w kwas linolenowy, oleinowy i linolowy działają  one ochronnie na nasz organizm, w szczególności na układ sercowo naczyniowy, a poprzez obniżanie poziomu cholesterolu we krwi minimalizują występowanie miażdżycy.

Pomocnik Jelit

Dzięki dużej ilość błonnika zawartej w komosie ryżowej, wpływa ona na prawidłową pracę jelit oraz wspomaga aby układ trawienny funkcjonował prawidłowo.

Wartość odżywcza 

Wartość odżywcza w 100 g

Wartość energetyczna - 120 kcal
Białko ogółem - 4,40 g
Tłuszcz - 1,92 g 
Węglowodany - 21,30 g (w tym cukry proste 0,87)
Błonnik - 2,8 g

Witaminy

Tiamina – 0,107 mg
Ryboflawina – 0.110 mg
Niacyna - 0.412 mg
Witamina B6 - 0.123 mg
Kwas foliowy -  42 μg
Witamina A – 5 IU
Witamina E - 0.63 mg

Minerały

Wapń – 17 mg
Żelazo - 1,49 mg
Magnez - 64 mg
Fosfor - 152 mg
Potas - 172mg
Sód – 7 mg
Cynk  - 1,09 mg